Browse Results

Help

Select your format based upon: 1) how you want to read your book, and 2) compatibility with your reading tool. To learn more about using Bookshare with your device, visit the Help Center.

Here is an overview of the specialized formats that Bookshare offers its members with links that go to the Help Center for more information.

  • Bookshare Web Reader - A customized reading tool for Bookshare members offering all the features of DAISY with a single click of the "Read Now" link.
  • DAISY (Digital Accessible Information System) - A digital book file format. DAISY books from Bookshare are DAISY 3.0 text files that work with just about every type of access technology that reads text. Books that contain images will have the download option of ‘DAISY Text with Images’.
  • BRF (Braille Refreshable Format) - Digital Braille for use with refreshable Braille devices and Braille embossers.
  • MP3 (MPEG audio layer 3) - Provides audio only with no text. These books are created with a text-to-speech engine and spoken by Kendra, a high quality synthetic voice from Ivona. Any device that supports MP3 playback is compatible.
  • DAISY Audio - Similar to the DAISY option above; however, this option uses MP3 files created with our text-to-speech engine that utilizes Ivonas Kendra voice. This format will work with Daisy Audio compatible players such as Victor Reader Stream and Read2Go.
  • EPUB - A standard e-book format that can be read on many tools, such as iBooks, Readium or others.
  • Word - Accessible Word output, which can be unzipped and opened in any tool that allows .docx files
Showing 1 through 25 of 144,856 results

الفوائد

by ابن القيم

أساس كل خير أن تعلم أن ما شاء الله كان وما لم يشأ لم يكن، فتتيقن حينئذ أن الحسنات من نعمه فتشكره عليها‏.‏ وتتضرع إليه ألا يقطعان عنك، وأن السيئات من خذلانه وعقوبته، فنبتهل إليه أن يحول بينك وبينها، ولا يكلك في فعل الحسنات وترك السيئات إلى نفسك‏.‏ وقد أجمع العارفون على أن كل خير فأصله بتوفيق الله للعبد‏.‏ وكل شر فأصله خذلانه لعبده‏.‏ وأجمعوا أن التوفيق ألا يكلك الله نفسك وأن الخذلان هو أن يخلي بينك وبين نفسك‏.‏ فإذا كان كل خير فأصله التوفيق وهو بيد العبد فمفتاحه الدعاء والافتقار وصدق اللجئ والرغبة والرهبة إليه، فمتى أعطي العبد هذا المفتاح فقد أراد أن يفتح له، ومتى أضله عن المفتاح بقي باب الخير مُرْتَجًا دونه‏.‏ قال أمير المؤمنين عمر بن الخطاب‏:‏ إني لا أحمل هم الإجابة ولكن هم الدعاء فإن الإجابة معه‏.‏ وعلى قدر نية العبد وهمته ومراده ورغبته في ذلك يكون توفيقه سبحانه وإعانته، فالمعونة من الله تنزل على العباد على قدرهم وثباتهم ورغبتهم ورهبتهم، والخذلان ينزل عليهم على حسب ذلك، فالله سبحانه أحكم الحاكمين وأعلم العالمين، يضع التوفيق في مواضعه اللائقة به والخذلان في مواضعه اللائقة به، وهو العليم الحكيم‏.‏ وما أتي من أتي إلا من قِبَل إضاعة الشكر وإهمال الافتقار والدعاء، ولا ظفر من ظفر بمشيئة الله وعونه إلا بقيامه بالشكر وصدق الافتقار والدعاء‏.‏ وملاك ذلك الصبر فإنه من الإيمان بمنزله الرأس من الجسد، فإذا قطع الرأس فلا بقاء لجسد‏.‏ ما ضرب عبد بعقوبة أعظم من قسوة القلب والبعد عن الله‏.‏ خلقت النار لإذابة القلوب القاسية‏.‏ أبعد القلوب من الله القلب القاسي‏.‏ إذا قسا القلب قحطت العين‏.‏ قسوة القلب من أربعة أشياء إذا جاوزت قدر الحاجة‏:‏ الأكل والنوم والكلام والمخاطبة‏.‏ كما أن البدن إذا مرض لم ينفع فيه الطعام والشراب‏.‏ فكذلك القلب إذا مرض بالشهوات لم تنجح فيه المواعظ‏.‏ من أراد صفاء قلبه فليؤثر الله على شهوته‏.‏ القلوب المتعلقة بالشهوات محجوبة عن الله بقدر تعلقها بها‏.‏ القلوب آنية الله في أرضه، فأحبها إليه أرقها وأصلبها وأصفاها‏.‏ شغلوا قلوبهم بالدنيا، ولو شغلوها بالله والدار الآخرة لجالت في معاني كلامه وآياته المشهودة ورجعت إلى أصحابها بغرائب الحكم وظرف الفوائد‏.‏ إذا غذي القلب بالتذكر وسقي بالتفكر ونقي من الدغل،‏ رأى العجائب وألهم الحكمة‏.‏ ليس كل من تحلى بالمعرفة والحكمة وانتحلها كان من أهلها، بل أهل المعرفة والحكمة الذين أحيوا قلوبهم بقتل الهوى‏.‏ وأما من قتل قلبه فأحيا الهوى، فالمعرفة والحكمة عارية على لسانه‏.‏ خراب القلب من الأمن والغفلة، وعمارته من الخشية والذكر‏.‏ إذا زهدت القلوب في موائد الدنيا قعدت على موائد الآخرة بين أهل تلك الدعوة، وإذا رضيت بموائد الدنيا فاتتها تلك الموائد‏.‏ الشوق إلى الله ولقائه نسيم يهب على القلب يروح عنه وهج الدنيا‏.‏ من وطن قلبه عند ربه سكن واستراح، ومن أرسله في الناس اضطرب واشتد به القلق‏.‏ لا تدخل محبة الله في قلب فيه حب الدنيا إلا كما يدخل الجمل في سم الإبرة‏.‏ إذا أحب الله عبدا اصطنعه لنفسه واجتباه لمحبته واستخلصه لعبادته فشغل همته بخدمته‏.‏  

العبرات

by مصطفي لطفي المنفلوطي

ما أكثر أيام الحياة وما أقلّها! لم أعش من تلك الأعوام الطوال التي عشتها في هذا العالم إلا عامًا واحدًا مرّ بي كما يمر النجم الدهريُّ في سماء الدنيا ليلة واحدة، ثم لا يراه الناس بعد ذلك. قضيت الشطر الأوّل من حياتي أفتش عن صديق ينظر إلى أصدقائه بعين غير العين التي ينظر بها التاجر إلى سلعته، والزارع إلى ماشيته، فأعوزني ذلك حتى عرفت فلانًا منذ ثماني عشرة عامًا، فعرفت امرءًا، ما شئت أن أرى خلة من خلال الخير والمعروف في ثياب رجل إلا وجدتها فيه، ولا تخيلت صورة من صور الكمال الإنساني في وجه إنسان إلا أضاءت لي في وجهه، فجلَّت مكانته عندي، ونزل من نفسي منزلة لم ينزلها أحد من قبله، وصفت كأس الود بيني وبينه لا يكدرها علينا مكدر.  حتى عرض لي من حوادث الدهر ما أزعجني من مستقري، فهجرت القاهرة إلى مسقط رأسي غير آسف على شيء فيها إلا على فراق ذلك الصديق الكريم، فتراسلنا حقبة من الزمن، ثم فترت عني كتبه ثم انقطعت، فحزنت لذلك حزنًا شديدًا، وذهبت بي الظنونَ في شأنه كل مذهب، إلا أن أرتاب في صدقه ووفائه، وكنت كلما هممت بالمصير إليه لتعرّف حاله قعد بي عن ذلك همٌّ كان يقعدني عن كل شأن حتى شأن نفسي، فلم أعد إلى القاهرة إلا بعد عدة أعوام فكان أول همي يوم هبطت أرضها أن أراه، فذهبت إلى منزله في الساعة الأولى من الليل فرأيت ما لا تزال حسرته متصلة بقلبي حتى اليوم. تركت هذا المنزل فردوسًا صغيرًا من فراديس الجنان تراءى فيه السعادة في ألوانها المختلفة، وتترقرق وجوه ساكنيه بشرًا وسرورًا، ثم زرته اليوم فخيِّل إلى أنني أمام مقبرة موحشة ساكنة لا يهتف فيها صوت ولا يتراءى في جوانبها شبحٌ، ولا يلمع في أرجائها مصباح، فظننت أني أخطأت المنزل الذي أريده، أو أنني بين يدي منزل مهجور حتى سمعت بكاء طفل صغير، ولمحت في بعض النوافذ نورًا ضعيفًا، فمشيت إلى الباب فطرقته، فلم يجبني أحد فطرقته أخرى فلمحت من خصاصه نورًا مقبلاً ثم لم يلبث أن انفرج لي عن وجه غلام صغير في أسمال بالية، يحمل في يده مصباحًا ضئيلاً فتأملته على ضوء المصباح، فرأيت في وجهه صورة أبيه، فعرفت أنه ذلك الطفل الجميل المدلل الذي كان بالأمس زهرة هذا المنزل وبدر سمائه، فسألته عن أبيه فأشار إليَّ بالدخول ومشى أمامي بمصباحه حتى وصل بي إلى قاعة شعثاء مغبرة، بالية المقاعد والأستار، ولولا نقوش لاحت لي في بعض جدرانها كباقي الوشم في ظاهر اليد ما عرفت أنها القاعة التي قضينا فيها ليالي السعادة والهناء اثني عشر هلالاً، ثم جرى بيني وبين الغلام حديث قصير عرف فيه من أنا، وعرفت أن أباه لم يعد إلى المنزل حتى الساعة، وأنه عائد عما قليل.. ثم تركني ومضى وما لبث إلا قليلاً حتى عاد يقول لي: إن والدته تريد أن تحدثني حديثًا يتعلق بأبيه، فخفق قلبي خفقة الرعب والخوف، وأحسست بشر لا أعرف مأتاه ثم التفتُّ فإذا امرأة ملتفة برداء أسودَ واقفة على عتبة الباب فحيتني فحييتها، ثم قالت لي: هل علمت ما صنع الدهر بفلان من بعدك؟ قلت: لا، فهذا أول يوم هبطت فيه هذا البلد بعد ما فارقته سبعة أعوام، قالت: ليتك لم تفارقه، فقد كنت عصمته التي يعتصم بها وحماه من غوائل الدهر وشروده، فما هي إلا أن فارقته حتى أحاطت به زمرةٌ من أمر الشيطان، وكان فتى كما تعلمه غريرًا ساذجًا، فما زالت تغريه بالشر وتزين له منه ما يزين الشيطان للإنسان حتى سقط فيه، فسقطنا جميعًا في هذا الشقاء الذي تراه، قلت: وأي شر تريدين يا سيدتي؟  

الموطأ

by ألأمام مالك بن أنس الأصبحي

حَدَّثَنِي يَحْيَى، عَنْ مَالِكٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ حَزْمٍ، أَنَّهُ سَمِعَ عُرْوَةَ بْنَ الزُّبَيْرِ، يَقُولُ دَخَلْتُ عَلَى مَرْوَانَ بْنِ الْحَكَمِ فَتَذَاكَرْنَا مَا يَكُونُ مِنْهُ الْوُضُوءُ فَقَالَ مَرْوَانُ وَمِنْ مَسِّ الذَّكَرِ الْوُضُوءُ ‏.‏ فَقَالَ عُرْوَةُ مَا عَلِمْتُ هَذَا ‏.‏ فَقَالَ مَرْوَانُ بْنُ الْحَكَمِ أَخْبَرَتْنِي بُسْرَةُ بِنْتُ صَفْوَانَ أَنَّهَا سَمِعَتْ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ ‏"‏ إِذَا مَسَّ أَحَدُكُمْ ذَكَرَهُ فَلْيَتَوَضَّأْ ‏"‏ ‏.‏ وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، عَنْ مُصْعَبِ بْنِ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، أَنَّهُ قَالَ كُنْتُ أُمْسِكُ الْمُصْحَفَ عَلَى سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ فَاحْتَكَكْتُ فَقَالَ سَعْدٌ لَعَلَّكَ مَسِسْتَ ذَكَرَكَ قَالَ فَقُلْتُ نَعَمْ ‏.‏ فَقَالَ قُمْ فَتَوَضَّأْ فَقُمْتُ فَتَوَضَّأْتُ ثُمَّ رَجَعْتُ ‏.‏ وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ، عَنْ نَافِعٍ، أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عُمَرَ، كَانَ يَقُولُ إِذَا مَسَّ أَحَدُكُمْ ذَكَرَهُ فَقَدْ وَجَبَ عَلَيْهِ الْوُضُوءُ ‏.‏ وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، أَنَّهُ كَانَ يَقُولُ مَنْ مَسَّ ذَكَرَهُ فَقَدْ وَجَبَ عَلَيْهِ الْوُضُوءُ ‏.‏ وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ سَالِمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، أَنَّهُ قَالَ رَأَيْتُ أَبِي عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عُمَرَ يَغْتَسِلُ ثُمَّ يَتَوَضَّأُ فَقُلْتُ لَهُ يَا أَبَتِ أَمَا يَجْزِيكَ الْغُسْلُ مِنَ الْوُضُوءِ قَالَ بَلَى وَلَكِنِّي أَحْيَانًا أَمَسُّ ذَكَرِي فَأَتَوَضَّأُ ‏.‏ وَحَدَّثَنِي عَنْ مَالِكٍ، عَنْ نَافِعٍ، عَنْ سَالِمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، أَنَّهُ قَالَ كُنْتُ مَعَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ فِي سَفَرٍ فَرَأَيْتُهُ بَعْدَ أَنْ طَلَعَتِ الشَّمْسُ تَوَضَّأَ ثُمَّ صَلَّى قَالَ فَقُلْتُ لَهُ إِنَّ هَذِهِ لَصَلاَةٌ مَا كُنْتَ تُصَلِّيهَا ‏.‏ قَالَ إِنِّي بَعْدَ أَنْ تَوَضَّأْتُ لِصَلاَةِ الصُّبْحِ مَسِسْتُ فَرْجِي ثُمَّ نَسِيتُ أَنْ أَتَوَضَّأَ فَتَوَضَّأْتُ وَعُدْتُ لِصَلاَتِي ‏.‏

عنترة

by أحمد شوقى

  نالت هذه المسرحية شهرة عربية وعالمية، وتم تنفيذها سينيمائيًا ومسرحيًا، كما تم تقريرها في المناهج الدراسية على طلبة المدارس والجامعات، وكذلك على مسارح الجامعات والمعاهد العليا وقصور الثقافة وغيرها.....  في منتصف القرن الأول قبل الهجرة تقريبًا.. ببادية نجد  .. وتحديدًا في مضارب أو أحياء يني عبس وبني عامر وما بينهم.  تقع أحداث هذه المسرحية الشعرية التي تحكي قصةً من أشهر قصص الحب في التاريخ العربي، وهي قصة  فارس بني عبس ومحبوبته وابنة عمه عبلة.. وتتخذ من الأسماء العربية الشهيرة شخصياتها: (عنترة)  فارس بني عبس، أسود لأمه، (عبلة) محبوبة عنترة وابنة عمه، (مالك)  أبو عبلة، (زهير) أخو عبلة، (عمرو) أخو عبلة، (صخر) سري من سراة عامر يحب عبلة ويتردد على حيها ويخطبها، (ضرغام) فارس شاب من فرسان عبس يحب عبلة ويخطبها كذلك، (ناجية) فتاة من عبس تحب صخرًا، ( شدّاد) أبو عنترة، (داحس) رفيق عنترة، والعبدان (مارد غضبان)، ( رستم ) قائد الفرس، (سعاد) خادمة عبلة. إضافة إلى شخصيات أخرى: رجال وخدم وفتيات من عبس وعامر، راقصات ومغنيات وزامرون، ولصوص... إلخ.  وفي هذا النص الروائي تلعب الدراما دورًا كبيرًا في إبراز الصراع بين القوى البشرية المتفاوتة على مدى22 مشهدًا هي زمن الفصل الأول و14 مشهدًا هي زمن الفصل الثاني وحوالي 18 مشهدًا هي زمن الفصلين الثالث والرابع... كما يلعب الديكور والملابس دورًا هامًا في إعطاء الإحساس بالجو العام لزمن الرواية، ونقل الحالة الشعورية التي هي لسان حال الشخصيات، فنلاحظ الإصرار على وجود النخيل والخيام وخباء النساء والرمال والكثبان والربوة العالية على خشبة المسرح.. وكذلك أصوات الطبيعة الخلابة من حفيف الشجر والنخيل وأصوات القصاع والسيوف ونباح الكلاب، ومجالس الأنس والقهوة العربية، والغناء باللغة العربية الفصحى التي هي لغة أرض نجد والحجاز موقع الأحداث.

كليلة و دمنة

by مجهول

قال علي بن الشاه الفارسي: كان السبب الذي من أجله وضع بيدبا الفيلسوف لدبشليم ملك الهند كتاب "كليلة ودمنة" أن الإسكندر ذا القرنين الرومي لمَّا فرغ من أمر الملوك الذين كانوا بناحية المغرب سار يريد ملوك المشرق من الفرس وغيرهم. فلم يزل يحارب مَنْ نازعه ويواقع مَنْ واقعه ويسالم مَنْ وادعه من ملوك الفرس وهم الطبقة الأولى حتى ظهر عليهم وقهر مَنْ ناواه، وتغلَّب على مَنْ حاربه فتفرَّقوا طرائق وتمزَّقوا حزائق؛ فتوجه بالجنود نحو بلاد الصين فبدأ في طريقه بملك الهند ليدعوه إلى طاعته والدخول في ملته وولايته. وكان على الهند في ذلك الزَّمان ملك ذو سطوة وبأس وقوة ومراس يقال له فور؛ فلمَّا بلغه إقبال ذي القرنين نحوه تأهب لمحاربته واستعدَّ لمجاذبته وضمَّ إليه أطرافه وجدَّ في التألب عليه وجمع له العدَّة في أسرع مدَّة، من الفيلة المعدَّة للحروب والسباع المضراة بالوثوب، مع الخيول المسرجة، والسيوف القواطع، والحراب اللوامع. فلمَّا قرب ذو القرنين من فور الهندي وبلغه ما قد أعدَّ له من الخيل التي كأنها قطع الليل، مما لم يلقه بمثله أحد من الملوك الذين كانوا في الأقاليم، تخوَّف ذو القرنين من تقصير يقع به إن عجَّل المبارزة. وكان ذو القرنين رجلاً ذا حيل ومكايد مع حسن تدبير وتجربة؛ فرأى إعمال الحيلة والتمهُّل، واحتفر خندقًا على عسكره وأقام بمكانه لاستنباط الحيلة والتدبير لأمره وكيف ينبغي له أن يقدم على الإيقاع به، فاستدعى المنجمين وأمرهم بالاختيار ليوم موافق تكون له فيه سعادة لمحاربة ملك الهند والنصرة عليه؛ فاشتغلوا بذلك. وكان ذو القرنين لا يمرُّ بمدينة إلاَّ أخذ الصُنَّاع المشهورين من صُنَّاعها بالحذق من كل صنف؛ فنتجت له همته ودلته فطنته أن يتقدَّم إلى الصناع الذين معه أن يصنعوا خيلاً من نحاس مجوفة عليها تماثيل من الرجال على بكر تجري، إذا دفعت مرَّت سراعًا، وأمر إذا فرغوا منها أن تُحْشَى أجوافها بالنفط والكبريت وتلبس وتقدَّم أمام الصف في القلب، ووقف ما يلتقي الجمعان تضرب فيها النيران، فإن الفيلة إذا لفت خراطيمها على الفرسان وهي حامية ولَّت هاربة، وأوعز إلى الصناع بالتشمير والانكماش والفراغ منها؛ فجدُّوا في ذلك وعجَّلوا وقرب أيضًا وقت اختيار المنجمين؛ فأعاد ذو القرنين رسله إلى فور بما يدعوه إليه من طاعته والإذعان لدولته؛ فأجاب جواب مُصرٍّعلى مخالفته مقيم على محاربته. فلمَّا رأى ذو القرنين عزيمته سار إليه بأهبته وقدَّم فور الفيلة أمامه، ودفعت الرجال تلك الخيل وتماثيل الفرسان، فأقبلت الفيلة نحوها ولفت خراطيمها عليها، فلمَّا أحسَّت بالحرارة ألقت مَنْ كان عليها وداستهم تحت أرجلها ومضت مهزومة هاربة لا تلوي على شيء ولا تمرُّ بأحد إلاَّ وطئته. وتقطع فور وجمعه وتبعهم أصحاب الإسكندر وأثخنوا فيهم الجراح، وصاح الإسكندر: يا ملك الهند ابرز إلينا وأبق على عدتك وعيالك ولا تحملهم على الفناء. فإنه ليس من المروءة أن يرمي الملك بعدته في المهالك المتلفة والمواضع المجحفة، بل يقيهم بماله ويدفع عنهم بنفسه. فابرز إلي ودع الجند فأينا قهر صاحبه فهو الأسعد. فلمَّا سمع فور من ذي القرنين ذلك الكلام دعته نفسه إلى ملاقاته؛ طمعًا فيه، وظن ذلك فرصة، فبرز إليه الإسكندر فتجاولا على ظهري فرسيهما ساعات من النهار ليس يلقى أحدهما من صاحبه فرصة ولم يزالا يتعاركان. فلمَّا أعيا الإسكندر أمره ولم يجد فرصة ولا حيلة أوقع ذو القرنين في عسكره صيحة عظيمة ارتجت لها الأرض والعساكر؛ فالتفت فور عندما سمع الزعقة وظنَّها مكيدة في عسكره، فعاجله ذو القرنين بضربة أمالته عن سرجه أتبعها بأخرى فوقع إلى الأرض. فلمَّا رأت الهنود ما نزل بهم وما صار إليه ملكهم حملواعلى الإسكندر فقاتلوه قتالاً أحبوا معه الموت، فوعدهم من نفسه الإحسان ومنحه الله أكتافهم فاستولى على بلادهم وملَّك عليهم رجلاً من ثقاته وأقام بالهند حتى استوسق  له ما أرد من أمرهم واتفاق كلمتهم، ثم انصرف عن الهند وخلَّف ذلك الرجل عليهم ومضى متوجهًا نحو ما قصد له.  

ألف ليلة وليلة الجزء الأول

by فكلور تقليدي

النسخة الكاملة، ولأول مرة، من أهم إبداعات البشرية وأهم الأعمال التي ستخلد كجزء عظيم من التراث الإنساني كتاب "ألف ليلة وليلة"    (وفي ليلة 35) قالت بلغني أيها الملك السعيد أن الشاب لما قال للمزين لابد أن أحضر أصحابك عندي يوماً فقال له إذا أردت ذلك وقدمت دعوة أصحابك في هذا اليوم فاصبر حتى أمضي بهذا الإكرام الذي أكرمتني به وأدعه عند أصحابي يأكلون ويشربون ولا ينتظرون ثم أعود إليك وأمضي معك إلى أصدقائك فليس بيني وبين أصدقائي حشمة تمنعني عن تركهم والعود إليك عاجلاً وأمضي معك أينما توجهت فقلت لا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم أمضي أنت إلى أصدقائك وانشرح معهم ودعني أمضي إلى أصدقائي وأكون معهم في هذا اليوم فإنهم ينتظرون قدومي فقال المزين لا أدعك تمضي وحدك فقلت له أن الموضع الذي أمضي إليه لا يقدر أحد أن يدخل فيه غيري فقال أظنك اليوم في ميعاد واحدة وإلا كنت تأخذني معك وأنا أحق من جميع الناس وأساعدك على ما تريد فإني أخاف أن تدخل على امرأة أجنبية فتروح روحك فإن هذه مدينة بغداد لا يقدر أحد أن يعمل فيها شيئاً من هذه الأشياء لاسيما في مثل هذا اليوم وهذا والي بغداد صارم عظيم فقلت ويلك يا شيخ الشر أي شيء هذا الكلام الذي تقابلني به فسكت سكوتاً طويلاً وأدركنا وقت الصلاة وجاء وقت الخطبة وقد فرغ من حلق رأسي فقلت له أمضي إلى أصحابك بهذا الطعام والشراب وأنا أنتظرك حتى تعود وتمضي معي ولم أزل أخادعه لعله يمضي فقال لي أنك تخادعني وتقضي وحدك وترمي نفسك في مصيبة لا خلاص لك منها فبالله لا تبرح حتى أعود إليك وأمضي معك حتى أعلم ما يتم من أمرك فقلت له نعم لا تبطيء علي فأخذ ما أعطيته من الطعام والشراب وغيره وخرج من عندي فسلمه إلى الحمال ليوصله إلى منزله وأخفي نفسه في بعض الأزقة ثم قمت من ساعتي وقد اعلنوا على المنارات بسلام الجمعة فلبست ثيابي وخرجت وحدي وأتيت إلى الزقاق ووقعت على البيت الذي رأيت فيه تلك الصبية وإذا بالمزين خلفي ولا أعلم به فوجدت الباب مفتوحاً فدخلت وإذا بصاحب الدار عاد إلى منزله من الصلاة ودخل القاعة وغلق الباب فقلت من أين علم هذا الشيطان بي فأتفق في هذه الساعة لأمر يريده الله من هتك سترى أن صاحب الدار أذنبت جارية عنده فضربها فصاحت فدخل عنده عبد ليخلصها فضربه فصاح الآخر فأعتقد المزين أنه يضربني فصاح ومزق أثوابه وحثا التراب على رأسه وصار يصرخ ويستغيث والناس حوله وهو يقول قتل سيدي في بيت القاضي ثم مضي إلى داري وهو يصيح والناس خلفه وأعلم أهل بيتي وغلماني فما دريت إلا وهم قد أقبلوا يصيحون وا سيداه كل هذا والمزين قدامهم وهو ممزق الثياب والناس معهم ولم يزالوا يصرخون وهو في أوائلهم يصرخ وهم يقولوا وا قتيلاه وقد أقبلوا نحو الدار التي أنا فيها فلما سمع القاضي ذلك عظم عليه الأمر وقام وفتح الباب فرأى جمعاً عظيماً فبهت وقال يا قوم ما القصة فقال له الغلمان أنك قتلت سيدنا فقال يا قوم وما الذي فعله سيدكم حتى أقتله وأدرك شهرزاد الصباح فسكتت عن الكلام المباح.

The Life of the Christian

by G. Campbell Morgan

This book is designed to give practical help and guidance in the everyday life of the Christian and deals with holiness, growth, service and temptation.

One Direction: Meet One Direction

by One Direction

The only 100% fully official annual--written in collaboration with One Direction. This is the annual for all 1D fans! Find out straight from Harry, Liam, Louis, Niall, and Zayn what they think about success, their musical influences, the making of their movie, their style, their amazing fans, and much more! With exclusive interviews, up-to-the-minute news, and fantastic never-before-seen photos, this is a must-have for all One Direction fans and a fantastic gift for any occasion!

Talking Books: Pioneering and Beyond

by Marilyn Lundell Majeska

Although libraries had been finding ways to serve blind patrons as early as the late nineteenth century, the passage of the Pratt-Smoot Act in 1931 was a game-changer. Congress appropriated funds to provide books for blind adults, and the National Library Service for the Blind and Physically Handicapped was established. The five decades after Pratt-Smoot saw many technological developments in recording machines and techniques, some coming hand in hand with innovations in the music industry: from record players, to reel-to-reel tapes, to cassette players. Inevitably, the "talking books" program would always be a compromise between the best possible product and the limitations of what was practical and economically feasible. Author Majeska synthesizes information from interviews and old files to compile a detailed history of talking books from 1932 to 1988--before computers changed the whole scene.

Understanding the Enneagram

by Don Richard Riso

PERSONALITY TYPES, the first book by Don Richard Riso, has become the leading guide to the Enneagram, as well as a cherished classic in the literature of personal growth around the world. This is the groundbreaking book that set the standard for insight and accuracy about this ancient symbol of human personality. UNDERSTANDING THE ENNEAGRAM soon followed and has since become another indispensable reseource, teaching readers not only how to understand this psychological framework in daily life but how to use it in many different settings. Don Riso and Russ Hudson have now fully revised and updated this authoritative guide to the Enneagram, based on their continuing work in the field, which is attracting ever-increasing attention. Discover how to use the Enneagram to find fulfillment in your personal develpemnt and in all of your relationships.

Despicable Me 3: Agnes Loves Unicorns!

by Universal

The Minions are back! Join your favorite yellow friends, along with Agnes, Edith, and Margo, on a new, hilarious adventure in this beautiful hardcover picture book that is based on the highly anticipated blockbuster movie Despicable Me 3!Agnes has two lifelong dreams: One is to be adopted into a loving family (completed!) and the other is to have a pet unicorn. Explore Agnes's love of unicorns inside this lovely picture book--and join her as she goes on her biggest adventure yet--to capture a unicorn!Despicable Me 3 is a trademark and copyright of Universal Studios. Licensed by Universal. All Rights Reserved.

Raisin Wine

by James Bartleman

A Shakespearian tragedy in the heart of the Derbyshire moors: a young woman whose face doesn't fit; a child left without a mother; a love that lasts long after death.

Republic.com 2.0

by Cass R. Sunstein

What happens to democracy and free speech if people use the Internet to listen and speak only to the like-minded? What is the benefit of the Internet's unlimited choices if citizens narrowly filter the information they receive? Cass Sunstein first asked these questions in 2001'sRepublic. com. Now, inRepublic. com 2. 0, Sunstein thoroughly rethinks the critical relationship between democracy and the Internet in a world where partisan Weblogs have emerged as a significant political force. Republic. com 2. 0highlights new research on how people are using the Internet, especially the blogosphere. Sunstein warns against "information cocoons" and "echo chambers," wherein people avoid the news and opinions that they don't want to hear. He also demonstrates the need to regulate the innumerable choices made possible by technology. His proposed remedies and reforms emphasize what consumers and producers can do to help avoid the perils, and realize the promise, of the Internet.

Warren Buffett and the Interpretation of Financial Statements

by Mary Buffett David Clark

With an insider's view of the mind of the master, Mary Buffett and David Clark have written a simple guide for reading financial statements from Buffett's successful perspective. They clearly outline Warren Buffett's strategies in a way that will appeal to newcomers and seasoned Buffettologists alike. Inspired by the seminal work of Buffett's mentor, Benjamin Graham, this book presents Buffett's interpretation of financial statements with anecdotes and quotes from the master investor himself. Destined to become a classic in the world of investment books, Warren Buffett and the Interpretation of Financial Statements is the perfect companion volume to The New Buffettology and The Tao of Warren Buffett.

Day After Night

by Anita Diamant

Named a best book of the year by the Washington Post and the Salt Lake Tribune. Just as she gave voice to the silent women of the Hebrew Bible in The Red Tent, Anita Diamant creates a cast of breathtakingly vivid characters - young women who escaped to Israel from Nazi Europe - in this intensely dramatic novel. Day After Night is based on the extraordinary true story of the October 1945 rescue of more than two hundred prisoners from the Atlit internment camp, a prison for "illegal' immigrants run by the British military near the Mediterranean coast south of Haifa. The story is told through the eyes of four young women at the camp who survived the Holocaust: Shayndel, a Polish Zionist; Leonie, a Parisian beauty; Tedi, a hidden Dutch Jew; and Zorah, a concentration camp survivor. Haunted by unspeakable memories and losses, afraid to hope, the four of them find salvation in the bonds of friendship and shared experience even as they confront the challenge of re-creating themselves in a strange new country. Diamant's triumphant novel is an unforgettable story of tragedy and redemption that reimagines a singular moment in history with stunning eloquence.

The Light of Burning Shadows

by Chris Evans

Konowa Swift Dragon was once commander of the Iron Elves, the legendary Elven regiment of the human army of the Calahrian Empire. Now recalled from exile and disgrace, he is second-in-command of the reconstituted regiment -- a motley band of misfits who are elves in name alone. Konowa's destiny is to stand against the looming threat of the Shadow Monarch, whose destructive ambitions have called down an alien power from the stars and riven the land with all manner of ancient evils. The same Shadow Monarch whose tainted mark he bears. . . His quest leads Konowa deep into the desert wastes: the burning lands to which the original Iron Elves were banished. There he and his current companions must face trials beyond their imagining, to learn how to defeat the Shadow Monarch for all time.

Russia and the North

by Elana Wilson Rowe

Russia holds more Arctic territory than any other state, yet unlike other Arctic states it does not have a unified strategy identifying economic and political aims for the North. Russia's policies on the North are dispersed across a variety of fields from domestic migration politics to oil and gas development. This volume engages the disparate elements of Russian northern policy and illustrates how the centralized, relatively economically strong and politically assertive Russia of today defines and addresses northern spaces, opportunities, and challenges. As energy markets continue looking northward and climate change renders the Arctic increasingly accessible, the geopolitical interests of Arctic states will be brought more frequently to the forefront. These circumstances will make the disputed borders and overlapping sovereignty claims of the North an important topic in international politics. Given its geographic size and political influence, Russia is and will continue to be a key regional and global actor in the international politics of the North.

The Curious Incident at Claridge's

by R. T. Raichev

Did the young and beautiful Lady Tradescant try to poison her elderly husband? If not, who did?There is no shortage of suspects - quite a few people might have wanted Sir Seymour Tradescant dead. His eccentric twin sister Bettina, his disgruntled son Nicholas, his scheming daughter Olivia... Antonia Darcy and Hugh Payne face one of their most baffling cases. Their investigation takes them from the luxury of Claridges Hotel to Mayholme Manor, a residential home for elderly gentlemen. This proves to be a distinctly sinister establishment, where they encounter the mysterious Doctor Fairchild and his albino manservant Madden. Does the solution to the puzzle lie in the past - there seems to be a link to the Nuremberg Trials? It looks as though a controversial royal figure might have secretly plotted to save one of Hitler's mot notorious henchmen from the hangman's noose. Even when Antonia and Hugh believe they know the identity of the killer, the necessary proof is dangerously elusive.

family

by Micol Ostow

i have always been broken. i could have. died. and maybe it would have been better if i had. It is a day like any other when seventeen-year-old Melinda Jensen hits the road for San Francisco, leaving behind her fractured home life and a constant assault on her self-esteem. Henry is the handsome, charismatic man who comes upon her, collapsed on a park bench, and offers love, a bright new consciousness, and-best of all-a family. One that will embrace her and give her love. Because family is what Mel has never really had. And this new family, Henry#x19;s family, shares everything. They share the chores, their bodies, and their beliefs. And if Mel truly wants to belong, she will share in everything they do. No matter what the family does, or how far they go. Told in episodic verse, family is a fictionalized exploration of cult dynamics, loosely based on the Manson Family murders of 1969. It is an unflinching look at people who are born broken, and the lengths they#x19;ll go to to make themselves #x1C;whole#x1D; again.

The Sweetest Thing

by Christina Mandelski

In the world of Sheridan Wells, life is perfect when she's decorating a cake. Unfortunately, everything else is a complete mess: her mom ran off years ago, her dad is more interested in his restaurant, and the idea of a boyfriend is laughable. But Sheridan is convinced finding her mom will solve all her problems--only her dad's about to get a cooking show in New York, which means her dream of a perfect family will be dashed. Using just the right amount of romance, family drama, and cute boys, The Sweetest Thing will entice fans with its perfect mixture of girl-friendly ingredients.

Christianity, Cults, and the Occult

by Rose Publishing

Christianity, Cults, and the Occult: Compare 11 Groups with Biblical ChristianityMany teenagers and adults know at least one person who has been involved with some sort of occult practice, whether it be reading horoscopes or being interested in astrology. A Barna Group survey reveals that nearly 75% of all U.S. teens have dabbled in some form of psychic activity or witchcraft.Christianity, Cults, and the Occult, an ebook that can be read in 30 minutes or less, takes a close look at eleven cultic movements that have a wide range of occult connections and compares them to the origins and key beliefs of Christianity.Christianity, Cults, and the Occult helps Christians understand their own beliefs and explains the backgrounds of different occults, a list of occult terms and definitions, as well as Scriptural warnings against the occult.People enjoy discussing this topic and the ebook will equip them to know how deal with the occult when it confronts them in their schools or neighborhoods. Christianity, Cults, and the Occult explains why people are attracted to occult groups like Kabbalah which include people like Madonna and Demi Moore.Christians need to understand what's behind the different cults and occult so you can express to others how and why your beliefs are different. Christianity, Cults, and the Occult addresses the following topics for each of the 11 movements:*Origins (founders, dates, headquarters)*Key writings*Key beliefs*Occultic practices*Affiliated organizations*Symbols and photos*News and controversiesThese are the 11 cults examined in Christianity, Cults, and the Occult:*Freemasonry (Masons, the Masonic Lodge)*Kabbalah*Wicca/Neopaganism *Satanism *Spiritualism *Santería*Voodoo *Theosophy*Anthroposophy*Rosicrucianism *EckankarMore than ever, you need clear, reliable information so you can speak intelligently when talking about your Christian beliefs. Christianity, Cults, and the Occult provides you with information that will help you understand, pray for, and offer help to others who are interested in the occult.

Marie Antoinette

by Antonia Fraser

An utterly riveting and intensely moving book by one of the world’s finest biographers. Never before has the life of Marie Antoinette been told so intimately and with such authority. The eighteenth-century French queen whose excesses became legend, Marie Antoinette was blamed for instigating the French Revolution. In this lavishly illustrated biography, best-selling author Antonia Fraser portrays a woman whose journey from palace to guillotine was doomed by her innocence and the manipulations of theancien régime. Antonia Fraser takes us behind the scenes to tell the story of the fourteen-year-old Archduchess of Austria’s arrival at the French court of Versailles, betrothed to the future King Louis XVI. Hostage to her mother Empress Maria Theresa’s foreign policy, Marie Antoinette was immediately accused of political interference by the French, yet she was not interested in state affairs, preferring to play a gracious, philanthropic role, patronizing the arts, especially music. Fraser weaves a richly detailed account of Marie Antoinette’s journey from an innocent, unsophisticated young girl into a magnificently courageous woman who, in the last days of theancien régime, defied her enemies at her trial with consummate intelligence, arousing the admiration of even the most hostile revolutionaries. Brilliantly written,Marie Antoinetteis a work of impeccable scholarship. Drawing on a wealth of letters and other archival materials, Antonia Fraser successfully avoids the hagiography of some of the French queen’s admirers and the misogyny of many of her critics.

American Notes

by Charles Dickens

When Charles Dickens set out for America in 1842 he was the most famous man of his day to travel there - curious about the revolutionary new civilization that had captured the English imagination. His frank and often humorous descriptions cover everything from his comically wretched sea voyage to his sheer astonishment at the magnificence of the Niagara Falls, while he also visited hospitals, prisons and law courts and found them exemplary. But Dickens's opinion of America as a land ruled by money, partly built on slavery, with a corrupt press and unsavoury manners, provoked a hostile reaction on both sides of the Atlantic. American Notes is an illuminating account of a great writer's revelatory encounter with the New World.

Babbitt

by Sinclair Lewis

In the fall of 1920, Sinclair Lewis began a novel set in a fast-growing city with the heart and mind of a small town. For the center of his cutting satire of American business he created the bustling, shallow, and myopic George F. Babbitt, the epitome of middle-class mediocrity. The novel cemented Lewis's prominence as a social commentator. Babbitt basks in his pedestrian success and the popularity it has brought him. He demands high moral standards from those around him while flirting with women, and he yearns to have rich friends while shunning those less fortunate than he. But Babbitt's secure complacency is shattered when his best friend is sent to prison, and he struggles to find meaning in his hollow life. He revolts, but finds that his former routine is not so easily thrown over.

The Complete Fairy Tales of the Brothers Grimm

by Jack Zipes

Enchanting, brimming with the wonder and magic of once upon a time, the fairly tales of the Brothers Grimm are the special stories of childhood that stay with us throughout our lives. But most Americans know them only secondhand, in adaptations that greatly reduce the tales' power to touch our emotions and intrigue our imaginations. Now, in the most comprehensive translation to date, here are the classic fairy tales as the Brothers Grimm intended them to be-rich, stark, spiced with humor and violence, resonant with the rhythms of folklore and song. Volume I contains 100 unabridged tales, including those best-known around the world:Cinderella, Snow White, Rapunzel, Hansel And Gretel, andLittle Red Cap [also known asLittle Red Riding Hood ]. These wonderful tales of life, passion, and make-believe appeal not only to children-who unabashedly love them-but to readers of any age.

Refine Search

Showing 1 through 25 of 144,856 results