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‘Mijn moeder lag om 11 uur nóg in bed’: Omgaan met kritiek van familie: negen effectieve strategieën
by Huub BuijssenIedereen krijgt wel eens te maken met kritiek van anderen. Aan de hand van veel herkenbare situaties en levendige voorbeelden uit de zorgpraktijk legt auteur Huub Buijssen je op een beeldende manier uit hoe je het beste kunt reageren op kritiek van familieleden. Hij reikt daarvoor negen eenvoudige, effectieve strategieën aan die je in staat stellen het contact met de familieleden van je patiënten veel soepeler te laten verlopen.
“Please, do not make us suffer any more…”: Access to Pain Treatment as a Human Right
by Human Rights WatchIn this 47-page report Human Rights Watch said that countries could significantly improve access to pain medications by addressing the causes of their poor availability. These often include the failure to put in place functioning supply and distribution systems; absence of government policies to ensure their availability; insufficient instruction for healthcare workers; excessively strict drug-control regulations; and fear of legal sanctions among healthcare workers.
“Successful Aging”?: Leitbilder des Alterns in der Diskussion (Altern & Gesellschaft)
by Larissa Pfaller Mark SchwedaDer vorliegende Band versammelt zentrale Perspektiven der deutschsprachigen Alternsforschung auf Successful Aging. Ziel ist es, die wissenschaftliche Begründung, gesellschaftliche Bedeutung, moralische Akzeptabilität und politische Legitimität zeitgenössischer Leitbilder des Alter(n)s kritisch unter die Lupe zu nehmen. Dabei beleuchten die Beiträge insbesondere, welche Verständnisse des Alter(n)s den verschiedenen Ansätzen und Spielarten gelingenden Alterns zugrunde liegen, welche Leitbilder mit ihnen Einzug in wissenschaftliche Debatten und politische Auseinandersetzungen halten und in welcher Beziehung sie zu alltagsweltlichen Erfahrungen älterer Menschen sowie zu philosophisch-ethischen Theorien eines guten Lebens im Alter stehen.
“Tired all the Time”: Persistent Fatigue and Healthcare
by Marie ThomasThis book explores the history, effects, diagnosis and treatment of chronic fatigue as well its significant links to other illnesses. Fatigue is a difficult symptom to accurately assess and quantify due to its subjective nature. Marie Thomas discusses the uncertainties and difficulties in its diagnosis as well as the broader effects of fatigue on quality of life. Fatigue is an increasingly reported problem in primary care, and one that is associated with other chronic conditions as a secondary symptom. Using several case studies, this book describes how in many cases, a patient’s primary condition can be managed; however General Practitioners are left unable to address the fatigue experienced, especially in older adults. Chapters consider the interventions that exist to manage fatigue – especially in the case of Chronic Fatigue Syndrome (CFS) – before highlighting the lack of strategies in primary care for dealing with the problem. In the final chapter Thomas discusses potential interventions and gives recommendations for future research regarding fatigue. This book will be of interest to academics and practitioners in healthcare and psychology, as well as to patient groups and those who care for individuals with fatigue.
„Der geliebten Sophie nachsterben“: Der Selbstmord in der medizinischen und philosophischen Literatur der Romantik (Medizin, Kultur, Gesellschaft)
by Brigitte Dahmen-RoscherForschung und Behandlungsmethoden der psychiatrisch tätigen Ärzte in der Zeit der Romantik wurden von der Philosophie des deutschen Idealismus, der romantischen Bewegung mit ihrer naturphilosophisch orientierten Weltsicht und den Erkenntnissen der aufgeklärten französischen Psychiater geprägt. Die „Psychiker“ vertraten die Ansicht, bei der Selbstmordneigung sei die Seele erkrankt, für die „Somatiker“ stellte sie sich als Folge einer körperlichen Erkrankung dar. Es wird ein Bogen geschlagen zu den Selbstmordtheorien im 20. und 21. Jahrhundert; dabei wird deutlich, dass einige Ideen und Vorstellungen überraschend aktuell geblieben sind.
統合失調症を乗り越えて: 私の妄想型統合失調症、強迫性障害、鬱病、病態失認、自殺願望及び重度の精神障害の治療と回復の経験
by リチャード・カールソン・ジュニアリチャード・カールソン・ジュニアは21歳の時に妄想型統合失調症と診断される。発症したのは幼少期。10年以上もの間、近代精神医学はリチャードに適切なケアを与えることはなかった。警察沙汰をキッカケにリチャードは初めて自分の診断を受け入れるようになり、回復への長い道のりを歩きだす。以降、10年以上治療を続けた結果人生が大幅に改善され、統合失調症に加え、倦怠感、鬱病、強迫性障害からも回復することとなる。